146405
Książka
W koszyku
(Nowoczesna Szkoła ; 15)
Zjawisko niechęci wobec szkoły istnieje, odkąd powołana została sama instytucja szkoły i nauczania. Uczęszczanie do niej nobilituje, wagarowanie natomiast dyskredytuje, jednocześnie stwarza niebezpieczeństwo pojawienia się innych zachowań ryzykownych. Unikanie szkoły to jednak nie tylko "gigant", lecz częstokroć także wołanie o pomoc bezradnego młodego człowieka, chęć zwrócenia na siebie uwagi, zatajenia własnych słabości i problemów rodzinnych, ucieczka przed własną trudną rzeczywistością.
Niniejsza publikacja jest pracą zbiorową, opracowaną przez studentów III roku pedagogiki społeczno-opiekuńczej oraz pedagogiki przysposobienia obronnego i wychowania fizycznego Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Składa się z dwóch rozdziałów, w których dokonano analizy teoretycznej i empirycznej zjawiska szkolnej niechęci i absencji. Ich uzupełnieniem jest zaproponowany model prewencji fobii szkolnej - powstał na bazie ukazanych wyników oraz tendencji rozwojowych opisywanych zjawisk. Zdaniem autorów może stanowić podstawę projektowania konkretnych działań profilaktycznych i terapeutycznych.
Status dostępności:
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 97 708 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38007 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 810 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 96-97.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej