146405
Książka
W koszyku
Przy tworzeniu słownika o tak określonym charakterze jak słownik dyscypliny naukowej można sformułować pewne postulaty - kryteria, które powinny towarzyszyć jego tworzeniu. Pierwszym z tych postulatów-kryteriów jest określenie zasad doboru leksykalnego. W tym zakresie autorzy przyjęli założenie, że dobór haseł dyktują pojęcia podstawowe, którymi jest pedagogika z kręgiem pochodnych pojęć, jak: nauczanie, wychowanie, kształcenie, wykształcenie dydaktyka itd. oraz praca z kręgiem określeń wyjaśniających zasadnicze pojęcia pracy, a więc rodzaj i podział pracy, zawody, postacie pracy itd. Te kryteria wskazują na włączanie do słownika wszystkich znaczeń związanych z odwzorowaniem relacji zachodzących między pracą a pedagogiką (andragogiką), a są to: wykształcenie, umiejetności, kwalifikacje, kompetencje (uprawnienia), zjawiska zmęczenia, zagrożeń, wyników pracy rzeczowych i humanistycznych.
Prezentowany "Nowy słownik pedagogiki pracy" to ponad 2000 haseł pomocnych w utwalaniu konstrukcji pojęciowej pedagogiki pracy.
Status dostępności:
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 89 606 (1 egz.)
Brzesko czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33338 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 608 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 313-324.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej