146405
Książka
W koszyku
Z recenzji prof. dr. hab. Doroty Klus-Stańskiej: Głównym celem projektu było wypracowanie modelowych programów praktyk nauczycielskich. Wyznaczono też w nim cele szczegółowe, takie jak między innymi wzmocnienie współpracy między uczelnią, szkołami i nauczycielami (z włączeniem możliwości obserwacji praktyki edukacyjnej zagranicą), podniesienie kompetencji studentów i nauczycieli w różnorodnych zakresach związanych z odbywanymi praktykami. Choć w publikacji nie wyrażono tego wprost, kolejne rozdziały dowodzą, że budowano przede wszystkim kompetencje emancypacyjno-krytyczne, związane z gotowością do inicjowania i podtrzymywania innowacyjnej zmiany, niż kompetencje adaptacyjne, które jedynie umacniają istniejące i inercyjnie funkcjonujące strategie działania w przedszkolu i szkole. Ta cecha stanowi o kolejnej bardzo znaczącej wartości zbioru. O mojej wysokiej ocenie całości publikacji decyduje też fakt włączenia do niej obok tekstów akademickich także wypowiedzi praktyków oraz narracji uczestniczących w projekcie studentów. To właśnie ów wielogłos pozwolił uzyskać wielowymiarowy, pogłębiony, zróżnicowany aspektowo obraz założeń, przebiegu i efektów projektu oraz wynikających z niego wniosków ważnych zarówno dla organizowania praktyk nauczycielskich, jak i dla zmiany myślenia o tym, czym jest dobra edukacja. Z uwagi na swoje wskazane wyżej wartości, innowacyjny charakter i unikatowe zderzenie punktów widzenia i spostrzeżeń różnych uczestników praktyk publikacja w pełni zasługuje na jak najszersze upowszechnienie wśród pracowników uczelni wyższych kształcących nauczycieli, urzędników oświatowych i nauczycieli.
Status dostępności:
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 809 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej