146405
Książka
W koszyku
To nie jest typowa „książka nauczyciela”. Nie jest to też przewodnik metodyczny. To książka adresowana do każdego nauczyciela szkoły średniej: liceum, technikum - niezależnie od realizowanego programu czy podręcznika. Nowe programy nauczania mają pozwolić na zatrzymanie się nad pojedynczym tekstem, uważną lekturę, zrozumienie utworu i dostrzeżenie jego artystycznego kształtu. Słowem: mają dawać czas na opanowanie sztuki interpretacji. Nie jest to sztuka łatwa. Zwłaszcza dziś, gdy młodzi ludzie funkcjonują w rzeczywistości kultury audiowizualnej, opanowanej przez wirtualną rzeczywistość cyfrową i barwną technikę wideoklipu. Niełatwo ich nauczyć czytania i rozumienia dzieła literackiego. Sztuka interpretacji wymaga pasji, talentu oraz opanowania, co bywa często najtrudniejsze, zwykłego rzemiosła.
Książka okaże się przydatna w szkole, która będzie chciała nauczyć nie historii literatury, lecz umiejętności samodzielnego i satysfakcjonującego obcowania z dziełem literackim. Satysfakcjonującego to znaczy: rozumiejącego i rozumnego, wzbogacającego wiedzę o świecie i sztuce, ale także o sobie samym. Aby nasze lekcje takie właśnie się stały, aby pasja i talent, inwencja uczniów zadziwiły nauczyciela, polonista musi wyposażyć swych uczniów w niezbędne podstawy. Ta książka mówi o podstawach. Oczywiście niełatwych...
Status dostępności:
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96 896 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 629 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 137-139.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej