146405
Książka
W koszyku
Część pierwsza pracy (rozdziały I-III) ma wyraźnie charakter studyjno-badawczy. Obrazuje poszukiwania i reprezentacje: a) odniesień teoretycznych jako fundamentalnych przesłanek edukacji środowiskowej, operujących odpowiednią siatką pojęciową pozwalającą adekwatnie opisywać i projektować rzeczywistość edukacyjną w ramach lokalnych; b) przesłanek empirycznych poprzez diagnozę struktury i funkcjonowania lokalnych środowisk wychowawczych w typowych jednostkach osiedleńczych; c) przesłanek empirycznych w postaci zestawu potrzeb różnych kategorii rodzin w zakresie pomocy socjalnej, wychowania i opieki nad dziećmi i młodzieżą. W drugiej części pracy (rozdziały IV-VIII) znajduje wyraz wyraźne ukierunkowanie na praktykę - kreatywność środowiskową. Problem kreowania środowiska wychowawczego w rejonie zamieszkania zajmuje ważne miejsce we współczesnej pedagogice społecznej.
Status dostępności:
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 951 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 600 (1 egz.)
(dostępność ok. 23.09.2024)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 353-374.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Komitet Badań Naukowych i Instytut Nauk Pedagogicznych i Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej