147087
Książka
W koszyku
Publikacja jest wyrazem głębokiego namysłu nad ontologicznymi, epistemologicznymi i etycznymi kontekstami społecznego konstruowania kategorii „niepełnosprawność”, wpisuje się w domenę rozważań filozofii wychowania, pedagogiki specjalnej, a także – w generalnym wymiarze – filozofii nauk społecznych. Praca jest świetnie osadzona w światowym dorobku studiów nad niepełnosprawnością (disability studies), a także w bogactwie filozoficznych pojęć i koncepcji pełniących rolę narzędzi, sprawnie wykorzystywanych do prowadzenia krytycznych analiz i rozwijania oryginalnych tez. Tym, co wyjątkowo zwraca moją uwagę i daje o sobie znać na każdej karcie recenzowanej monografii, jest szczególna dojrzałość Autorki, na którą składają się jej samoświadomość oraz wrażliwość. Badaczka w jasny sposób przedstawia Czytelnikowi motywacje towarzyszące podjęciu analiz w kontekście własnej – osobowej, a zarazem poznawczej biografii […]. Tekst został napisany świetnym językiem akademickim, Autorka z ogromną starannością wprowadza pojęcia teoretyczne o proweniencji filozoficznej, uważnie konstruując analityczne rusztowania dla analizy przedmiotu badań. dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen, prof. AMW
Status dostępności:
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 845 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia strony [177]-194.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej