147102
Książka
W koszyku
Idea społecznej integracji osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie wynika z przekonania, że ich normalny rozwój wymaga uczestnictwa w naturalnych sytuacjach życia społecznego. Integracja opiera się na wspólności celów i dążeń wszystkich członków danej grupy. W pedagogice specjalnej idea integracji wyraża się we wspólnocie systemów wartości i norm osób pełnosprawnych, przystosowanych społecznie i osób niepełnosprawnych, nieprzystosowanych społecznie. Osoba niepełnosprawna doświadcza integracji wówczas, gdy może żyć w naturalnym środowisku społecznym, współuczestniczyć w jego działalności, ponosić współodpowiedzialność za wyniki tej działalności.
Przedstawione opracowania są wynikiem realizacji programu badawczego integrującego wysiłki poznawcze pracowników Zakładu Pedagogiki Opiekuńczej i Specjalnej. Program jest przedsięwzięciem długofalowym. [fragment Wstępu autorstwa Marka Heine'go].
Status dostępności:
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 92 164 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 632 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy pracach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej