146405
Książka
W koszyku
Kompetencje diagnostyczne nauczycieli obejmują rozpoznawanie warunków, przebiegu i wyników uczenia się. To dziedzina bardzo szeroka i tak różnorodna, jak różne są potrzeby, postawy i umiejętności uczniów. Tę rozległą dziedzinę spaja ocenianie osiągnięć uczniów, rozumiane jako ustalanie i komunikowanie wyników ich uczenia się. Dotyczy osiągnięć na starcie, w procesie i u mety każdego etapu kształcenia. Objaśnia je oraz wspomaga emocjonalnie i poznawczo, przygotowując ucznia do samoregulacji, samodzielnego planowania, wykonywania i oceny własnego uczenia się. W zaawansowanym ekonomicznie, technologicznie i społecznie świecie zadania diagnostyczne nauczycieli mnożą się tak szybko, że nie sposób ich ująć w jeden funkcjonalny model. Pozostaje nam liczyć na inwencję psychologów, pedagogów i specjalistów przedmiotowych, zdolnych dostrzec nowe potrzeby i oryginalne prawidłowości diagnostyki edukacyjnej.
Status dostępności:
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 109 526 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na stronie redakcyjnej: (XXIV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Katowice, 27-29 września 2018 r.).
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia po rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej