146973
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
"Terapia dzieci i młodzieży. Procedury poznawczo-behawioralne" to zbiór artykułów autorstwa ekspertów w dziedzinie psychoterapii dzieci młodzieży. Niniejszy tom jest uważany za jedną z nielicznych książek, które integrują wiedzę teoretyczną z praktycznymi doświadczeniami terapeutycznymi. Książkę otwiera teoria przewodnia w terapii dzieci i młodzieży, której autorem jest redaktor zbioru, Philip C. Kendall. Jest on wykładowca Uniwersytetu Temple, specjalizującym się w leczeniu zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. Jest również twórcą programu Coping Cat. Rozdział drugi poświęcony jest zaburzeniom eksternalizacyjne, które mogą przejawiać się jako agresja, gniew lub ADHD. Znajdziemy sposoby diagnozy i kontroli oraz rodzaje terapii, mające na celu złagodzenie ich objawów. Trzeci rozdział dotyczy zaburzeń internalizacyjnych, do których należy depresja, zachowania lękowe oraz tendencje samobójczej. W tej części omówiony został przeciwdepresyjny program terapeutyczny ACTION, strategie poznawczo-behawioralne ukierunkowane na zachowania samobójcze u adolescentów oraz sposoby leczenia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży. W kolejny rozdziale znalazły się populacje specjalne. Przedstawiono tutaj poznawczo-behawioralną terapię młodzieży z zaburzeniem obsesyjno-kompulsywnymi oraz z zaburzeniami odżywiania się i otyłością. Nie zabrakło również metod leczenia dzieci, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego lub padły ofiarą klęsk żywiołowych czy aktów terrorystycznych. Ostatnia część zawiera zagadnienia specjalne, takie poznawczo-behawioralna terapia adolescentów z perspektywy psychologii rozwojowej oraz empirycznie potwierdzone metody terapii dzieci i młodzieży, Znalazły się tam również zagadnienia związane z procesem w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży. "Terapia dzieci i młodzieży. Procedury poznawczo-behawioralne" opiera się na najnowszych wynikach badań naukowych, a także wieloletnich doświadczeniach pracy z najmłodszymi pacjentami autorów artykułów, zamieszczonych w niniejszym zbiorze. Jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów oraz profesjonalistów, na co dzień pracujących z dziećmi z poważnymi problemami, wymagającymi odpowiedniego podejścia terapeutycznego.
Status dostępności:
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 111 991 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.12.2024)
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 99 595 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 675 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Child and adolescent therapy : cognitive-behavioral procedures, 1991
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: Child and Adolescent therapy : cognitive-behavioral procedures, (3rd ed.) 2006.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego, psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej